Prázdniny 2009

Prázdniny jsou dávno za námi, škola je v plném proudu, a tak jsem se rozhodl napsat krátké prázdninové shrnutí toho, co jsem dělal a kde jsem všude byl.

Lipno

Začnu výletem na Lipno, který se konal 25. - 29. května. Sice to ještě nebylo o prázdninách, ačkoliv už jsem měl všechny zkoušky hotové, ale čekaly mě ještě státnice v půlce června. Jednalo se o školní cyklo výlet, kterého jsem se zúčastnil spolu s tátou a sestrou Káťou. Bydleli jsme v pěkném penzionu v Hůrce u Horní Plané. Během celé dovolené jsme měli špatné počasí, ale i tak jsem si to užil naplno. Najezdil jsem mnoho kilometrů, navštívil spousty krásných míst a našel 22 keší.

První den jsme se školou navštívili Plešné jezero, kam nás dovezl autobus i s našemi bicykly. Jezdil jsem na sestry starém horáku, protože moje kolo jsem měl v Brně a nechtěl jsem ho převážet. Cesta byla plná dobrodružství. Nejdřív nás chytil pořádný liják. Když potom přestalo pršet, děti schválně vjížděly do louží, jako posedlé, aby se co nejvíce pocákaly. Potom jedna objemnější žákyně utrhla šlapku. Nedalo se to na místě opravit, tak jí musel táta půjčit svoje kolo a sám jít pěšky. Naštěstí už to nebylo tak daleko od domova (navíc jsme si zkrátili cestu přívozem přes Lipno). Občas jsem tátovi udělal pohon a roztlačoval ho. Plešné jezero a vůbec okolní příroda je moc krásná. Sám jsem také vylezl na vyhlídku nad Plešným jezerem, kde se nachází Stifterův památník. Odtud byl nádherný pohled na celé okolí.

Další den jsem se vypravil sám na severozápad, do Bělé. Dopoledne se udělalo šílené horko. Cestou jsem potkal skupinku asi 20 mladých dívek v plavkách, projíždějících naproti mě na kolech. Málem jsem kvůli tomu spadnul z kola! :D Odpoledne jsem se vydal na velmi náročnou cestu až do Českého Krumlova. V Krumlově se spustil šílený liják a dokonce začaly padat i kroupy. Nakonec to však přešlo a já jsem se vydal na zpáteční cestu přes krkolomné lesní cesty. Dorazil jsem asi v 9 hodin večer a byl jsem velmi unavený.  Za celý ten den jsem ujel okolo 100 kilometrů.

Třetí den byl více odpočinkový. Vydal jsem s Káťou prozkoumat blízké okolí. Byli jsme v Černé v Pošumaví a okolních vesnicích. Večer se opékaly buřty a s Tomášem a pár dětma jsme šli chytat ryby. Neulovili jsme však vůbec nic.

Čtvrtý den jsem se vydal sám na náročnější cestu do Frymburka a na hráz Lipna. Z Frymburka jsem podstoupil výšlap na Alpskou vyhlídku, z které jsem si pak užil skvělý downhill až na hráz Lipna. V Lipně jsem se posilnil svačinou a pokračoval dál k Čertově stěně. Okolní příroda je nádherná. Dojel jsem až skoro do Vyššího Brodu. Cestou zpátky mě v Lipně zastihnul déšť. Nemohl jsem však čekat až přestane, protože už bylo pozdě a za chvíli se mělo stmívat. Jel jsem tedy celou cestu zpátky v dešti (minimálně hodinu), což bylo velmi nepříjemné. Ke všemu se mi vybil mobil, takže jsem ani nemohl dát vědět, že přijedu později (nakonec mi nějaký dobrák ve Frymburku půjčil svůj mobil, tak jsem mohl napsat aspoň sms). Do penziónu jsem dorazil úplně celý promoklý a unavený, ale nakonec jsem usoudil, že ten výlet stál zato (aspoň nebyla nuda - ale ten déšť mě štval).

Poslední den jsme sjížděli společně s dětmi a učiteli Vltavu na raftech v úseku Vyšší Brod - Rožmberk. Byla docela zima a zataženo. Poprvé jsem sjížděl řeku, takže mě to hodně bavilo. Nakonec nám však plavbu překazil nepříjemný déšť, ale i tak to bylo fajn.

Jestřáb v Jestřábí

Státnice a promoce

Celou první polovinu července jsem strávil učením na bakalářské státnice. Pro úplnost jen dodám, že studuji FIT VUT a dělal jsem zkoušku z IAL, IZU a IZG. U zkoušky jsem dostal otázku: programovací jazyky LISP a PROLOG (předmět IZU). Téma mé bakalářské práce bylo: Navigace zaměřená na Geocaching. Státnice dopadly dobře, a tak jsem se ve středu 8. července mohl zúčastnit slavnostní promoce. Promoce se zúčastnila také celá moje rodina, teta, strýc, bratranci a Janča, která byla při této příležitosti mé rodině představena. Promoci jsem si užil naplno, protože jsem ráno dostal průjem (způsobený pravděpodobně kvasnicovým pivem, které jsem měl večer před tím). Po promoci jsme se šli všichni najíst do restaurace Deja Vu, kde jsme viděli mluvícího papouška, který se ovšem styděl. To už mi naštěstí bylo dobře díky skvělému vynálezu jménem Loperon.

Promoce

Reggae Ethnic Session

​26. - 28. června jsem se zúčastnil spolu s Míšou a Simčou (Luckou) 10. ročníku reggae festivalu v Žizníkově u České Lípy. Byl to festival plný pohodové a pozitivní hudby. Zde jsem poprvé vyzkoušel a otestoval můj nový stan a spacák. Počasí nebylo nic moc (zataženo a docela chladno), ale nakonec to nebylo nejhorší. Pršelo jen málo a spíš v noci. Horší však bylo bláto, které bylo uplně všude. Nejvíc ve stanovém městečku, kde ho auta ještě více rozčvachtala. Kapely hráli skvěle. Nejvíc mě zaujalo vystoupení: Marlene Johnson, Urragan Andrew, King Kalabash, Fast Food Orchestra, United Flavour, Buju Banton, Los Chuperos, Dub-o-net, Prague Ska Consiracy, Hypnotix, Švihadlo a Derrick Morgan. Viděli jsme i představení afrických tanců. Na Dancehall stage jsme však nebyli ani jednou. Během festivalu jsme několikrát navštívili čajovnu a dali si čaj, masalu a vodní dýmku. Ochutnali jsme i halušky, tortilu a cheesburger. Také jsme si koupili nějaké suvenýry (vlajku železnýho lva ze Zionu, tričko pro Janie a já jsem si koupil korál do dreadu). Festivalu se zúčastnilo asi 5000 lidí. Na uživatele drog si počíhali policajti hned první den v pátek u vlakové zastávky. Byli vyzbrojeni i psy. Domů jsme odjížděli v pondělí brzo ráno, protože v poledne už jsem měl být v Českých Budějovicích na sestry Máti promoci. Festival byl fajn a nabil nás pozitivní energií, avšak na té promoci jsem byl dost unavený a málem jsem tam usnul. Více info o festivalu najdete na www.realbeat.cz.

Playlist

• Derrick Morgan

Reggae Ethnic Session

Hrachovka

Další festival, který jsem navštívil byla Hrachovka, festival jako lusk. Konal se 24. - 25. července v Hrachovci u Valašského Meziříčí a zúčastnil jsem se ho spolu s Jančou, Zuzejkem a Bakim. Počasí také nebylo nic moc. Občas trošku zapršelo a udělalo se i bláto. Naštěstí se dalo kam schovat, ale v noci na náš stan zaútočila armáda slizkých slimáků. Kapely hráli dobře. Nejvíce mě zaujalo vystoupení: Joe Bar Street, Tokamak, Xavier Baumaxa, Xindl X, Skyline, Puding Paní Elvisovej, Jaroslav Uhlíř, Horkýže Slíže, Aphrodite a DNB stan. Bohužel jsem neviděl Timudej, protože zrovna pršelo, a tak jsme se schovali do stanu, kde hrál zrovna Puding, který byl ovšem také super. Zařádili jsme si i na Ewičku Farnou a když jsme byli v pokročilejším stavu, rozjeli jsme to i na hustej dramík, s tmavýma brýlema na očích. Mimo jiné jsme také navštívili místní čajovnu, kde jsme se zkamarádili s Tondou a Péťou, kteří byli taktéž z Brna. Festival měl 3 stage + DNB stan, ovšem druhý den se to redukovalo pouze na 1 stage kvůli krizi, která nastala. Festival měl kriticky nízkou návštěvnost. Oproti loňskému ročníku 10x menší. Pořadatelé tedy byli nuceni značně omezit program. Druhý den odpoledne hrálo několik, mně neoslovujících kapel. Ale potom nastoupil Jarda Uhlíř, nejvetší hvězda celé Hrachovky. Zklidil velký úspěch a i ti největší punkáči a metalisti na něj pařili i v blátě, které se udělalo a všichni si to skvěle užívali. Jarda zahrál ty nejznámější hity jako např.: Není nutno, Dělání, Holubí dům, Statistika nuda je, Pod dubem za dubem, Severní vítr, Pramen zdraví, Hajný je lesa pán, Krávy krávy a další. Večer jsme pak skvěle zapařili i na Horkýže Slíže a Aphrodite. Trochu mě zamrzela ta krize, ale nakonec jsme si to i tak skvěle užili. Tento 16. ročník festivalu měl být ročníkem posledním, ale teď se stále více štěbetá, že přístí rok Hrachovka bude. A já na ni rád pojedu. Více info o festivalu najdete na www.hrachovka.com.

Playlist

Pařímééé

Společné foto

Vltava

​9. - 13. srpna jsem se zúčastnil vodáckého výletu na Vltavu společně s Jančou, Zuzejkem, Bakim, Marťou, Mojmou, Víťou, Princeznou, Sodovkou, Katkou, Honzou a Jirkou. Bylo nás celkem 12. Sjížděl se úsek z Vyššího Brodu až do Boršova.

Sešli jsme se už v neděli večer v nádražní hospodě v Českých Budějovicích a společně dojeli až do Vyššího Brodu, kde jsme strávili první noc. Zašli jsme na pár piv, Mojma nám představil svého Křivochcánka a šli jsme celkem brzy spát. Moc dobře jsme se však nevyspali, jelikož blízko našich stanů kempovali velice hluční přiopilí jedinci a celou noc hulákali (zapamatovali jsme si hlasitý výkřik nějaké slečny: "Jdeme paříííííít!").

V pondělí ráno jsme nakoupili nějaké zásoby jídla a pití. Dorazili kluci z Prahy (Honza a Jirka) a vydali jsme se najít půjčovnu Ingetour, která nám zajistila plavidla a rovněž také přepravu zavazadel. Vyfasovali jsme sudy, pádla, vesty, 5 kanoí a 1 Pálavu, kterou jsem obsadil já s Janie a vyrazili jsme do akce. První drsný jez jsme s Janie obešli, ale další už jsme zkušeně zdolávali a neudělali jsme se naštěstí ani jednou, i když v Krumlově jsem při sjezdu se Sodovkou nabral (už s kanoí) a u Jelení lávky, kterou jsem jel spolu s Honzou, jsem byl jasnej už předem. Počasí bylo vcelku pěkné, i když ne žádné tropické hice. Odpoledne a večer se však spustil velký liják a tak tak jsme stihli dojet do cílové stanice Branná, kde jsme kempovali. Rychle jsme vytáhli plavidla z vody a postavili stany. Protože hodně hustě pršelo, stavěli jsme stany v krytém přívěsu, ve kterém byla uschována převážená zavazadla. Postavené stany jsme pak přenášeli ven na totálně promáčený trávník. Potom jsme zalezli do místní hospody a oslavili jsme Janči narozeniny. Popili jsme pivo a nějaké ty panáky, zahráli jsme si pexeso s Kájou Gottem a u toho jsme si i krásně zazpívali. Ráno jsme pak byli zkontrolovat místní cache U Fíka. Ta však byla poškozená a na místě se nacházel jen kus papíru.

V úterý proběhla první a zároveň také poslední soutěžní disciplína o nejkrásnější stavbu z kamenů. Týmy byly následující:

• Ptáci (já a Janie)
  • Pepci (Víťa a Zuzejk)
  • Sudy (Princezna a Mojma)
  • Tejkalovi (Sodovka a Káťa)
  • Bukvice (Baki a Marťa)
  • Dreamteam (Honza a Jirka)

Umístění v soutěži si bohužel nepamatuji. Připravené diplomy ještě nebyly ani do dneška rozdány, ale pevně věřím, že je pověřená osoba v blízké době rozdá. Během plavby jsme se zastavili u Vikinga na oběd. Dal jsem si vynikající svíčkovou s brusinkama. Odpoledne jsme se pak vyřádili na jezu těsně před kempem Vltavan v Českém Krumlově, kde jsme pak také spali. Jez s pěknou peřejí jsme si párkrát sjeli. Následně jsme postavili stany (hned blízko zmijího hnízda, což jsme zjistili až druhý den ráno) a šli jsme vyřídit výměnu Pálavy za rychlejší kanoi, protože Pálava byla pomalá a kanoisti na nás nečekali. Díky tomu se pak náš Ptačí team, ostatními nazývaný Brzdy, přejmenoval na Dravce. :D Večer jsme si šli prohlédnout město a skončili jsme v hospodě Horor.

Ve středu ráno jsme doplnili zásoby alkoholu a vydali se zdolat Krumlovské jezy. Zde Víťa utrpěl zranění a musel pak chodit s pádlem, které použil jako oporu. Dostatek alkoholu v krvi však jeho bolest spolehlivě utlumil. Největší výzvou pro všechny byl smrtící jez Jelení lávka, který ustál jen málokdo. Bylo hodně vody a pod jezem velké peřeje, takže šla celá naše výprava pod vodu. V centru Krumlova jsme se zastavili na jídlo a dále potom pokračovali většinu cesty v tandemu až do Zlaté Koruny. Přitom jsme hodně pili, zpívali, klábosili, hráli nezapomenutelnou hru na zvířátka (byl jsem Hroznýš) a řvali na cizí vodáky naše vodácká hesla: "Ahooojkyyyyyy" a "Hovnoooooo".

Ve Zlaté Koruně pro mě celý výlet bohužel předčasně skončil. Večer se mi udělalo hodně zle. Dostal jsem střevní chřipku, a tak jsem musel ve čtvrtek ráno odjet. Janie jela se mnou a postarala se o mě, za což jí moc děkuju :* Ostatní pokračovali v plavbě až do Boršova.

Rožmberk

Jedééém!

Chorvatsko

​15. - 22. srpen jsem strávil na dovolené v Chorvatsku, společně s mámou a tátou. Bál jsem se, že to bude nuda, ale nakonec to bylo docela fajn. Dobrodružství začalo už na cestě, ve Slovinsku, kde nás chytili policajti a napařili nám pokutu 150 Euro zato, že jsme omylem špatně odbočili a jeli asi 200 metrů po placeném úseku. To že jsou Slovinci takové svině jsme věděli už předem, ale toto jsme nečekali. Halt u nich neplatí heslo "Pomáhat a chránit", nýbž spíš "Nepomoct a vydeptat". Ukecali jsme to na 20 Euro, ale přesto nám nepomohli, i když věděli, že jsme zabloudili.

Bydleli jsme ve městě Drage v malém apartmánu, malý kousek od moře. Počasí bylo tropické a lítalo hodně komárů, na které nezabíraly ani chemické odpuzovače.Vařili jsme si sami a skoro každý večer jsme si dávali víno či rakiji, zakoupené od místních dealerů. Víno mi pak hodně pomáhalo večer rychle usnout a nesoustředit se tak na mámino brutální chrápání. :D

Hodně jsme cestovali po okolí, protože jsme měli auto. Našli jsme i několik keší, kterých je v Chorvatsku bohužel kriticky málo (a většinou je také zakládají jen Češi). Navštívili jsme Zadar, kde jsme se také setkali se sestrami Káťou a Máťou, které byly zrovna na ozdravném pobytu na Dugi Otoku a hlídali děti. Prohlédli jsme si místní památky. Nejvíce mě zaujaly mořské orgulje neboli varhany, které hrají různé prapodivné melodie podle nárazu vln.

Dále jsme navštívili národní park Krka. Svezli jsme se lodí z města Skradin přímo až doprostřed rezervace Skradinski Buk. Prohlédli jsme si krásné vodopády a prošli naučnou stezku. Místama to tam vypadalo jako v džungli. Viděli jsme i nějaké hady, různé brouky, vyhřívající se na slunci a ve vodě spoustu ryb. Jen škoda, že to tam bylo tolik přecpané turistama, ale místní příroda je okouzlující! :)

Také jsme navštívili sousední město Biograd na Moru, které bylo doslova přecpané turisty a každý druhý mluvil česky. Dokonce nás odchytil místní námořník, který nám nabízel výlet na Kornati a mluvil s námi česky. Říkal, že se naučil česky kvůli turistům, protože nejvíc jich je právě z Čech. V Biogradu nás zaujal jeden místní zmrzlinář, který porcoval zmrzlinu tak, že nabraný kopeček vyhodil vysoko do vzduchu a pak ho chytal do kornoutu a podával s "kečupem a hořčicí", což znamenalo s čokoládou a oříšky. Pak taky několikrát hodil kopeček svýmu kolegovi číšníkovi přímo do pusy a na docela velkou vzdálenost. A vždycky to chytil.

Jeden den jsme se také vydali na kešku do Grebastici, což bylo velmi pozoruhodné místo, protože v té vesnici byla obrovská díra do země, taková propast. Vypadalo to jako díra do pekel a skoro nebylo viděl dolů.

Předposlední den nás náš delegát pan Vítek pozval na výlet loďkou. Cílem výletu byla restaurace na jednom poloostrově, kde jsme si dali výborný oběd. Pluli jsme tam člunem podél pobřeží, asi půl hodiny. Restaurace byla docela luxusní, hned u mola, kde parkovali luxusní jachty. Dal jsem si olihně s bramborama a bylo to vynikající. U oběda jsme pak dali řeč a zjistili jsme, že pan Vítek je šlechtického původu a že pochází z rodu Vítkovců. :D

Poslední den jsme vyzvedli Máťu v Zadaru, protože musela odjet dřív z ozdravného pobytu. V pondělí musela nastoupit do nové práce na post učitelky 4. třídy na 1. ZŠ v Příbrami. Dovolená v Chorvastku byla fajn a klidně bych se tam zase někdy podíval.